Piłka ręczna | Kocham Ręczną – PGNiG

PGNiG z piłką ręczną przez najbliższe trzy lata!

Sponsorem tytularnym rozgrywek ligowych piłki ręcznej w Polsce jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Sytuacja ta nie ulegnie zmianie także przez najbliższe trzy lata! To najważniejszy przekaz konferencji prasowej, która odbyła się 5 września.

– Konsekwentnie i z dumą sponsorujemy polską piłkę ręczną. To właśnie z naszej inicjatywy startuje zawodowa liga piłki ręcznej mężczyzn, która zarządzana będzie przez spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, a jej udziałowcami we wrześniu zostanie 14 klubów będących jednocześnie spółkami akcyjnymi. Naszą ambicją jest stworzenie w Polsce silnych biznesowo rozgrywek, które skutecznie będą konkurować z ligą niemiecką, duńską czy francuską, jeśli chodzi o międzynarodowe zaangażowanie sponsorów – deklaruje i podkreśla wiceprezes PGNiG ds. korporacyjnych Janusz Kowalski.

– Przy budowaniu zawodowej ligi piłki ręcznej w Polsce podglądaliśmy rozwiązania stosowane za oceanem – w szczególności w NBA, NHL i MLB. Stąd też pomysł na mecze specjalne. W sobotę 10 września, podczas Meczu Otwarcia, uhonorujemy Mistrzów Polski. Zimą zorganizujemy Mecz Gwiazd, podczas którego zmierzą się ze sobą wybrane przez kibiców reprezentacje obu grup. Na koniec sezonu zamierzamy zorganizować Galę PGNiG Superligi, gdzie wybierzemy najlepszych zawodników i trenerów. W trakcie sezonu planujemy też akcje specjalne z udziałem naszych zawodników i kibiców. Tak będzie na przykład w Święto Niepodległości, Dzień Kobiet czy Dzień Matki. Piłka ręczna w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie – mówił minister sportu i turystyki Witold Bańka.

O miejsca w pierwszych składach czołowych polskich drużyn walczą dziś wybitni zawodnicy z kraju i za granicy. Utworzenie PGNiG Superligi to duży krok w profesjonalizacji rozgrywek szczypiorniaka w kraju. Mądrze i profesjonalnie prowadzona, gromadząca najlepsze zespoły liga, będzie w przyszłości stanowić o sile piłki ręcznej także na reprezentacyjnym poziomie. Odpowiedzialny sponsoring, rozwinięty marketing ale przede wszystkim wysoki poziom sportowy to klucz do sukcesu – głosi wrześniowy komunikat.

!cid_image001_png@01D20771

Like this Article? Share it!